UPDATE/Claudiu Târziu, despre taxarea suplimentară a mașinilor: Eco-marxismul sugrumă libertatea și desființează drepturile noastre constituționale. PSD susține că proiectul nu va intra în dezbaterea Guvernului înainte de validarea Coaliției

ACTUALIZARE

Președintele CNC AUR, europarlamentarul Claudiu Târziu, a criticat în termeni duri proiectul privind taxarea suplimentară a mașinilor care trec prin „Zonele cu nivel scăzut de emisii”.

„Guvernul antinațional Ciolacu vrea să ne amendeze pentru că mergem cu mașina. Eco-marxismul sugrumă libertatea și desființează drepturile noastre constituționale”, a transmis, marți, pe Facebook, Claudiu Târziu, președintele CNC AUR.

Reacția Partidului Social Democrat (PSD) nu a întârziat să apară. Într-un anunț pe Facebook, PSD a informat că proiectul inițiat de Ministerul Dezvoltării nu va intra în dezbaterea Guvernului înainte de a avea acordul Coaliției de Guvernare.

„Proiectul de HG promovat de Ministerul Dezvoltării cu privire la introducerea unor taxe pentru autovehiculele care circulă în Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii nu va intra în dezbaterea Guvernului.

Această inițiativă, care are un impact social ridicat și care introduce taxe noi, nu a respectat solicitarea premierului Marcel Ciolacu de a parcurge în prealabil o etapă de consultare publică și de a fi validată politic în interiorul Coaliției de Guvernare.

Ca atare, proiectul va fi scos de pe agenda Guvernului”, a anunțat PSD.

Știrea inițială

Accesul mașinilor în „Zonele cu nivel scăzut de emisii” se va taxa suplimentar, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern inițiat de Ministerul Dezvoltării.

Reamintim că restricționarea accesului autovehiculelor cu emisii de Co2 în zonele cu emisii zero sau emisii scăzute este prevăzută în proiectul privind Codul amenajării teritoriului, urbanismului şi construcţiilor, după cum a relatat RostOnline.

Acum, conform proiectului inițiat de Ministerul Dezvoltării, scrie știripesurse, citat de R3Media, în orașele României se vor institui „Zone cu nivel scăzut de emisii”, urmând ca șoferii care tranzitează acele zone să plătească o anumită taxă sau să aibă accesul restricționat.

Autovehiculele instituțiilor de apărare, ordine publică și servicii publice sunt exceptate de la prevederile actualei HG. De asemenea, prevederile legii nu se aplică celor ce au domiciliul sau rezidența în respectiva zonă.

Amenzi și penalități

Pentru început, nerespectarea prevederii din zonele speciale se va pedepsi cu amendă contravențională – 300 de lei la prima abatere, care, dacă nu este plătită în termen, atrage penalități de 500 lei pe zi.

(1) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 300 lei circulația pe drumurile publice din interiorul ZNSE a vehiculelor care nu respectă prevederile regulamentului local de acces în ZNSE.

(2) Constituie contravenție și se sancționează consiliile locale, respectiv Consiliul General al municipiului București cu amendă de 500 lei pentru fiecare zi de întârziere față de termenele specificate la art. 22, alin. (4), lit. a) și b), din Legea nr. 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă”, se arată în actul normativ.

Condițiile care trebuie îndeplinite de autoritățile locale în zonele cu restricții

(1) ZNSE sunt inițiate, delimitate și gestionate de către autoritățile administrației publice locale.

(2) Anterior instituirii ZNSE, pentru a garanta o abordare nediscriminatorie, autoritățile administrației publice locale au obligația efectuării următoarelor măsuri compensatorii pentru asigurarea accesului liber al tuturor cetățenilor în toate zonele urbane:

  1. asigurarea serviciului de transport public local de călători în interiorul ZNSE;
  2. asigurarea infrastructurii pentru mobilitatea activă.

Guvernul vrea să realizeze „zone cu niveluri scăzute de emisii”

Scopul instituirii ZNSE este de a limita circulația autovehiculelor poluante într-un perimetru definit și în anumite intervale orare, după caz, prin decizia autorităților administrației publice locale.

În vederea instituirii ZNSE, se utilizează următoarele clase de autovehicule din categoriile M și N, astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (1) lit. (a) – (b) din Regulamentul (UE) 2018/858 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2018 privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și ale sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 și (CE) nr. 595/2009 și de abrogare a Directivei 2007/46/CE, stabilite în funcție de norma de poluare și de tipul de combustibil:

a) clasa 1- vehicule cu norma de poluare EURO 3/III pe motorină și normele de poluare Euro 2/II, Euro 1/I și non euro;

b) clasa 2 – vehicule cu norma de poluare EURO 4/IV pe motorină și norma de poluare EURO 3/III pe benzină, GPL, GNC și GNL;

c) clasa 3 – vehicule cu norma de poluare EURO 5/V/EEV pe motorină și norma de poluare EURO 4/IV pe benzină GPL, GNC și GNL;

d) clasa 4 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe motorină și norma de poluare EURO 5/V/EEV pe benzină, GPL, GNC și GNL;

e) clasa 5 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe benzină, GPL, GNC și GNL;

f) clasa verde – vehicule pur electrice, vehicule cu pilă de combustie cu hidrogen.

Proiectul este în linia Pactulului Verde European (Green Deal), care urmărește neutralitatea climatică în următorii ani. Deja CE a selectat 100 de orașe, pentru care asigură finanțare de 650 de milioane de euro, pentru „tranziția verde”, după cum a relatat RostOnline.

Pe același subiect:

Accesul mașinilor cu emisii de Co2, restricționat în anumite zone urbane. Ce prevede proiectul de lege privind Codul urbanismului

Comisia Europeană alocă 1,4 miliarde de euro pentru pandemii viitoare și pentru 100 de orașe neutre din punct de vedere climatic. Ce orașe din România au fost selectate

 

 

 

 


Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost


3 comentarii la „UPDATE/Claudiu Târziu, despre taxarea suplimentară a mașinilor: Eco-marxismul sugrumă libertatea și desființează drepturile noastre constituționale. PSD susține că proiectul nu va intra în dezbaterea Guvernului înainte de validarea Coaliției”

  1. Ministerul ” Dezvoltării ” ( adică al extinderii caracatiței mondialiste cu alte cuvinte ) nu face decît să dea realitate acestui proiect care îi este impus de stăpînii săi cărora le dă socoteală , în cadrul AGENDEI 21 , din care Schimbarea Climaterica este o parte integrantă importantă , alături de Creditele sociale de tip chinezesc, ce ne vor fi aduse în curînd pe cap de extinderea BRICS-ului, de asemenea Cal Troian al clicii globaliste .

    Acest minister ar trebui să își dea demisia dacă ar avea Onoare, ceea ce însă nu are ; drept dovadă conținutul articolului privitor la ce aberații este capabil să semneze .

    Împotriva propriului popor !
    Nu știu cum de mai are tupeul să scoată capul în lume !

  2. Ce minister? Al inapoierii??? Alte taxe??? Sa le fie rusine! Noi nu mai votam pe nimeni, ia sa vedem cum isi permit sa ne distribuie voturile cum vor ei… Iese cu fumigene… de la soare, se-ntelege, ca ne-au bagat sub „cupola de foc”, nu?

Comentariile sunt închise.