După cum probabil ştiţi, un Sinod ”pan-ortodox” urmează să fie convocat în Creta, în vara acestui an. Întinzându-se pe durata a mai multor decenii, discuţiile pregătitoare au stârnit îngrijorare şi dezbateri. Fără a lungi cuvântul, din cele zece teme propuse, numai câteva vor fi supuse votului. Dar nu asta este problema. Din totalitatea episcopilor, doar 24 din fiecare Biserică vor participa. Dar aceştia 24 nu vor avea drept de vot nominal, personal, ci vor trimite votul în numele delegaţiei, iar votul trebuie să fie unanim. (!?)
În clipul de mai jos, Pr. Prof. Theodor Zisis, face o prezentare obiectivă a celor zece puncte propuse pentru Sinod. Prezentarea lui a fost înregistrată înaintea întâlnirii de la Geneva, de acum câteva zile, care a fixat ultimii termeni ai întrunirii din Creta.
În condiţiile în care nu vor participa toţi episcopii, iar modalitatea votului e mai mult decât discutabilă, acest Sinod pare să fie ”o pierdere de timp”, cum îl cataloga cineva, şi lipsit de validitate. Asta, lăsând deoparte punctele în sine. Dacă ar fi să ne pronunţăm şi asupra lor, vom concluziona că nu este numai o pierdere de timp, ci şi un pericol la adresa dreptei credinţe. Vizionând prezentarea părintelui Zisis, veţi întelege de ce.
- Precizări legate de asocierea dintre Dan Puric şi Arsenie Boca - 8 februarie 2016
- Toalete „corecte politic” pentru imigranţi - 6 februarie 2016
- Ce au în comun Dan Puric şi Arsenie Boca - 3 februarie 2016
Ti se strage inima cand vezi unele puncte din agenda: casatoriile cu hereodocsii, care sunt multe mai ales in occident.
Aici nu ai ce schimba: alele casatorii sunt parteneriate civile fara nici o legatura cu Sfanta Taina a Casatoriei. Ortodocsii „casatoriti” cu heterodocsi nu pot fi impartasiti pana la moarte.
PS Longin de la Cernauti spunea ca impotriva Sfintelor Canoane, li se va permite preotilor sa se casatoreasca a 2 a oara. Li se va da libertate calugarilor sa paraseasca manastirile si sa mearga in lume sa se casatoreasca.
Daca acestea se vor intampla, harul lui Dumnezeu va parasi si mai mult lumea, si se va deschide larg calea razboaielor pustiitoare spre pedeapsa (WW3). WW1 si WW2 au fost spre pocainta.
O analiza riguroasa, la adresa: http://marturieathonita.ro/sfantul-si-marele-sinod-al-bisericii-ortodoxe-se-cuvine-sa-speram-sau-sa-fim-nelinistiti/
Sf Iustin Popovici i-a avertizat pe ierarhii greci sa nu se duca la acest sinod.
S-ar putea sa se implineasca in 2016 profetia Sf Ioan Iacov Hozevitul:
GRAIURI PROFETICE
La anii veacului din urmă,
Păstorii cei duhovniceşti
Se vor abate de la turmă
Urmând curentele lumeşti.
Păşi-vor ei pe calea strâmbă,
Lăsându-şi drumul părintesc
Şi vor cânta la oi din „drâmbă”,
Iar nu din „fluier păstoresc”.
Vor face focul cu „progresul”
În „staulul duhovnicesc”
Şi fumul va sârni eresul
Rătezului papistăşesc.
Atuncea lumea cu ştiinţă
Va face născociri mereu
Şi nu va fi la ea credinţă
Nici temere de Dumnezeu!
Norodul cel cu simplitate
– De frica veşnicelor munci –
Va mai păzi cu scumpătate
Dumnezeieştile porunci.
Dar vieţuind în neunire
Şi fără povăţuitori,
Vor fi urâţi de stăpânire
Şi mulţi vor sta prin închisori.
Acei cu râvnă mai fierbinte
La fapta bună şi smeriţi,
Vor fi ca cei ieşiţi din minte
De toată lumea socotiţi.
Înţelepciunea omenească
Va face idoli pe pământ
Şi lumea vrea să folosească
Desmăţul ca aşezământ.
Vor tunde bărbile şi părul
Şi hainele vor reteza,
Iar legile cu adevărul
La modă toate vor scurta.
La tineri nu va fi ruşine
Şi nici iubire între fraţi,
Iar moda va târâ cu sine
Pe oamenii destrăbălaţi.
Atuncea Dumnezeu, cu greaţă
Va căuta spre pământeni
Şi-i va lipsi pe mulţi de viaţă
Ca oarecând pe „sodomeni”.
Pământul îşi va pierde mana
Şi munca nu va fi cu spor,
Că mulţi vor crede pe „Satana”
Tovarăş slobozirii lor!
Atuncea lumea va să fiarbă
Ca un cazan la „pirostea”
– Aprinsă de mânie oarbă –
Şi pacea ei se va lua.
Războaie mari, înfricoşate,
Se vor ţine aproape lanţ
Dar mai grozav va fi ca toate
A „celor şapte din Bizanţ”!
Noroadele civilizate
Când mai vârtos vor prospera,
Ca fiarele înfometate
Cu dinţii se vor sfâşia.
Vor face „care” zburătoare
Iar coada lor de scorpion
Va face iarăşi tulburare
Ca turnul de la Babilon.
Atunci va fi ca armătură
Balauri groaznici de metal,
Împrăştiind pârjol din gură
Şi fumuri cu venin mortal.
La vii abia a treia parte
Din toată lumea va scăpa,
Iar restul se va da la moarte,
Apoi războiul va-nceta!
Căci Înger va veni din ceruri,
Strigând cu glas înfricoşat
Să pună capăt la măceluri
Puterile din Ţarigrad.
Acolo îngerii vor pune
Pe tronul bizantin un sfânt
Şi paşnic toţi se vor supune,
Lipsind războiul pe pământ.
Atunci va fi Ortodoxia
În toată lumea strălucind
Şi va să piară duşmănia
Belşug şi dragoste fiind!
https://sfioaniacobhozevitul.wordpress.com/poezii-cuprins/p154_graiuri/
Romeo,
„Ortodocsii „casatoriti” cu heterodocsi nu pot fi impartasiti pana la moarte”.
Ce tot spuneti acolo? Dar toti cei care se cununa in Biserica sunt ortodocsi ? De ce ? Doar pentru ca au primit Botezul cand aveau o luna jumate? Astfel de casatorii s-au facut dintotdeauna faptic si doar canonic treaba statea altfel.
Nu trebuie sa aveti o atat de mare teama de schimbare, pentru ca pana si apostolul Pavel spune ca barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si invers. Lasati Biserica sa lucreze in virtutea iubirii. Hristos nu a mai pus alt jug peste om, avem legea harului El nu va inceta sa existe in Biserica .
Cum spunea Serafim Rose : toti stim unde este Biserica, dar nu toti stiu unde nu este ea.
@ Petru
„„Ortodocsii „casatoriti” cu heterodocsi nu pot fi impartasiti pana la moarte”.
Ce tot spuneti acolo? Doar pentru ca au primit Botezul cand aveau o luna jumate? ”
Nu conteaza cat aveau cand au fost botezati, Botezul are caracter indeletibil. Chiar daca nu sunt practicanti, sunt ortodocsi, deci au drept ca atare.
„Astfel de casatorii s-au facut dintotdeauna faptic si doar canonic treaba statea altfel.”
din pacate, da, faptic e-adevarat. Canonic este ceea ce conteaza.
„apostolul Pavel spune ca barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si invers.”
Apostolul raspundea unei provocari atunci, intr-o perioada de „tranzitie”. Astazi, totusi, conform Pidalionului (si nu numai), lucrurile stau altfel. Sau vreti sa rescrieti Ortodoxia? Ce-am mai ajuns, domle, auzi, sa nu ne fie frica de schimbare, cu alte cuvinte sa nu ne fie frica de invataturile si canoanele ortodoxiei, nu? Rezultate in urma unor sinoade care au dat anatemei pe eretici si schismatici.
„Lasati Biserica sa lucreze in virtutea iubirii.”
dragostea nu se bucura de nedreptate. Iubire e atunci cand faci bine aproapelui nu cand il lasi in ratacirea lui.
„Cum spunea Serafim Rose : toti stim unde este Biserica, dar nu toti stiu unde nu este ea.”
adevarat, dar interpretabil, spre exemplu dumneata stii?