Despre Marele şi Sfântul (?) Sinod pan-ortodox

După cum probabil ştiţi, un Sinod ”pan-ortodox” urmează să fie convocat în Creta, în vara acestui an. Întinzându-se pe durata a mai multor decenii, discuţiile pregătitoare au stârnit îngrijorare şi dezbateri. Fără a lungi cuvântul, din cele zece teme propuse, numai câteva vor fi supuse votului. Dar nu asta este problema. Din totalitatea episcopilor, doar 24 din fiecare Biserică vor participa. Dar aceştia 24 nu vor avea drept de vot nominal, personal, ci vor trimite votul în numele delegaţiei, iar votul trebuie să fie unanim. (!?)

În clipul de mai jos, Pr. Prof. Theodor Zisis, face o prezentare obiectivă a celor zece puncte propuse pentru Sinod. Prezentarea lui a fost înregistrată înaintea întâlnirii de la Geneva, de acum câteva zile, care a fixat ultimii termeni ai întrunirii din Creta.

În condiţiile în care nu vor participa toţi episcopii, iar modalitatea votului e mai mult decât discutabilă, acest Sinod pare să fie ”o pierdere de timp”, cum îl cataloga cineva, şi lipsit de validitate. Asta, lăsând deoparte punctele în sine. Dacă ar fi să ne pronunţăm şi asupra lor, vom concluziona că nu este numai o pierdere de timp, ci şi un pericol la adresa dreptei credinţe. Vizionând prezentarea părintelui Zisis, veţi întelege de ce.

Liviu Daniel

About Liviu Daniel

Teolog, publicist, iubitor de frumos şi adevăr.

Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost


3 comentarii la „Despre Marele şi Sfântul (?) Sinod pan-ortodox”

  1. Ti se strage inima cand vezi unele puncte din agenda: casatoriile cu hereodocsii, care sunt multe mai ales in occident.
    Aici nu ai ce schimba: alele casatorii sunt parteneriate civile fara nici o legatura cu Sfanta Taina a Casatoriei. Ortodocsii „casatoriti” cu heterodocsi nu pot fi impartasiti pana la moarte.
    PS Longin de la Cernauti spunea ca impotriva Sfintelor Canoane, li se va permite preotilor sa se casatoreasca a 2 a oara. Li se va da libertate calugarilor sa paraseasca manastirile si sa mearga in lume sa se casatoreasca.

    Daca acestea se vor intampla, harul lui Dumnezeu va parasi si mai mult lumea, si se va deschide larg calea razboaielor pustiitoare spre pedeapsa (WW3). WW1 si WW2 au fost spre pocainta.

    O analiza riguroasa, la adresa: http://marturieathonita.ro/sfantul-si-marele-sinod-al-bisericii-ortodoxe-se-cuvine-sa-speram-sau-sa-fim-nelinistiti/

    Sf Iustin Popovici i-a avertizat pe ierarhii greci sa nu se duca la acest sinod.

    S-ar putea sa se implineasca in 2016 profetia Sf Ioan Iacov Hozevitul:

    GRAIURI PROFETICE

    La anii veacului din urmă,
    Păstorii cei duhovniceşti
    Se vor abate de la turmă
    Urmând curentele lumeşti.

    Păşi-vor ei pe calea strâmbă,
    Lăsându-şi drumul părintesc
    Şi vor cânta la oi din „drâmbă”,
    Iar nu din „fluier păstoresc”.

    Vor face focul cu „progresul”
    În „staulul duhovnicesc”
    Şi fumul va sârni eresul
    Rătezului papistăşesc.

    Atuncea lumea cu ştiinţă
    Va face născociri mereu
    Şi nu va fi la ea credinţă
    Nici temere de Dumnezeu!

    Norodul cel cu simplitate
    – De frica veşnicelor munci –
    Va mai păzi cu scumpătate
    Dumnezeieştile porunci.

    Dar vieţuind în neunire
    Şi fără povăţuitori,
    Vor fi urâţi de stăpânire
    Şi mulţi vor sta prin închisori.

    Acei cu râvnă mai fierbinte
    La fapta bună şi smeriţi,
    Vor fi ca cei ieşiţi din minte
    De toată lumea socotiţi.

    Înţelepciunea omenească
    Va face idoli pe pământ
    Şi lumea vrea să folosească
    Desmăţul ca aşezământ.

    Vor tunde bărbile şi părul
    Şi hainele vor reteza,
    Iar legile cu adevărul
    La modă toate vor scurta.

    La tineri nu va fi ruşine
    Şi nici iubire între fraţi,
    Iar moda va târâ cu sine
    Pe oamenii destrăbălaţi.

    Atuncea Dumnezeu, cu greaţă
    Va căuta spre pământeni
    Şi-i va lipsi pe mulţi de viaţă
    Ca oarecând pe „sodomeni”.

    Pământul îşi va pierde mana
    Şi munca nu va fi cu spor,
    Că mulţi vor crede pe „Satana”
    Tovarăş slobozirii lor!

    Atuncea lumea va să fiarbă
    Ca un cazan la „pirostea”
    – Aprinsă de mânie oarbă –
    Şi pacea ei se va lua.

    Războaie mari, înfricoşate,
    Se vor ţine aproape lanţ
    Dar mai grozav va fi ca toate
    A „celor şapte din Bizanţ”!

    Noroadele civilizate
    Când mai vârtos vor prospera,
    Ca fiarele înfometate
    Cu dinţii se vor sfâşia.

    Vor face „care” zburătoare
    Iar coada lor de scorpion
    Va face iarăşi tulburare
    Ca turnul de la Babilon.

    Atunci va fi ca armătură
    Balauri groaznici de metal,
    Împrăştiind pârjol din gură
    Şi fumuri cu venin mortal.

    La vii abia a treia parte
    Din toată lumea va scăpa,
    Iar restul se va da la moarte,
    Apoi războiul va-nceta!

    Căci Înger va veni din ceruri,
    Strigând cu glas înfricoşat
    Să pună capăt la măceluri
    Puterile din Ţarigrad.

    Acolo îngerii vor pune
    Pe tronul bizantin un sfânt
    Şi paşnic toţi se vor supune,
    Lipsind războiul pe pământ.

    Atunci va fi Ortodoxia
    În toată lumea strălucind
    Şi va să piară duşmănia
    Belşug şi dragoste fiind!

    https://sfioaniacobhozevitul.wordpress.com/poezii-cuprins/p154_graiuri/

  2. Romeo,

    „Ortodocsii „casatoriti” cu heterodocsi nu pot fi impartasiti pana la moarte”.

    Ce tot spuneti acolo? Dar toti cei care se cununa in Biserica sunt ortodocsi ? De ce ? Doar pentru ca au primit Botezul cand aveau o luna jumate? Astfel de casatorii s-au facut dintotdeauna faptic si doar canonic treaba statea altfel.
    Nu trebuie sa aveti o atat de mare teama de schimbare, pentru ca pana si apostolul Pavel spune ca barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si invers. Lasati Biserica sa lucreze in virtutea iubirii. Hristos nu a mai pus alt jug peste om, avem legea harului El nu va inceta sa existe in Biserica .
    Cum spunea Serafim Rose : toti stim unde este Biserica, dar nu toti stiu unde nu este ea.

  3. @ Petru

    „„Ortodocsii „casatoriti” cu heterodocsi nu pot fi impartasiti pana la moarte”.
    Ce tot spuneti acolo? Doar pentru ca au primit Botezul cand aveau o luna jumate? ”

    Nu conteaza cat aveau cand au fost botezati, Botezul are caracter indeletibil. Chiar daca nu sunt practicanti, sunt ortodocsi, deci au drept ca atare.

    „Astfel de casatorii s-au facut dintotdeauna faptic si doar canonic treaba statea altfel.”

    din pacate, da, faptic e-adevarat. Canonic este ceea ce conteaza.

    „apostolul Pavel spune ca barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si invers.”

    Apostolul raspundea unei provocari atunci, intr-o perioada de „tranzitie”. Astazi, totusi, conform Pidalionului (si nu numai), lucrurile stau altfel. Sau vreti sa rescrieti Ortodoxia? Ce-am mai ajuns, domle, auzi, sa nu ne fie frica de schimbare, cu alte cuvinte sa nu ne fie frica de invataturile si canoanele ortodoxiei, nu? Rezultate in urma unor sinoade care au dat anatemei pe eretici si schismatici.

    „Lasati Biserica sa lucreze in virtutea iubirii.”

    dragostea nu se bucura de nedreptate. Iubire e atunci cand faci bine aproapelui nu cand il lasi in ratacirea lui.

    „Cum spunea Serafim Rose : toti stim unde este Biserica, dar nu toti stiu unde nu este ea.”

    adevarat, dar interpretabil, spre exemplu dumneata stii?

Comentariile sunt închise.