Recomandările OMS privind educația sexuală: Copiii trebuie să învețe despre masturbare de la 4 ani și despre orientarea sexuală și acceptarea homosexualității, de la 9 ani

Masturbare de la 4 ani, acceptarea homosexualității și contact sexual începând cu vârsta de 9 ani- acestea sunt o parte din recomandările Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) privind educația sexuală.

În ultima perioadă, România se confruntă cu presiuni privind introducerea educației sexuale în școli, cel mai aprig susținător al acestei agende fiind chiar președintele Klaus Iohannis.

Pe de altă parte, co-președintele AUR, Claudiu Târziu, a subliniat, recent, că partidul AUR se împotrivește ferm „coruperii inocenței copiilor, așa cum recomandă anumite norme ale unor organizații cu agendă neomarxistă”.

Dar să vedem care sunt recomandările OMS privind educația sexuală, așa cum au fost definite în urmă cu 11 ani.

Standardele prevăzute în documentul mai sus menționat indică ce ar trebui să cunoască copiii din anumite categorii de vârstă, astfel încât „să-și trăiască sexualitatea într-o manieră împlinită și responsabilă”.

Încă din introducere, OMS precizează că în privința educației sexuale „este necesară o abordare holistică, bazată pe înțelegerea sexualității ca pe un domeniu al potențialului uman, care să ajute copiii și tinerii să-și formeze abilități esențiale pentru a-și determina sexualitatea și relațiile la diferite etape de dezvoltare”.

„Această abordare îi ajută (pe copii și pe tineri- n.red) să devină mai informați și, astfel, să-și trăiască sexualitatea și parteneriatele de o manieră împlinită și responsabilă. Iar abilitățile respective sunt esențiale pentru autoprotejarea față de potențialele riscuri”, subliniază OMS.

OMS precizează că simțurile sexuale apar la copii de la o vârstă foarte fragedă, la 2-3 ani ei începând să-și exploreze propriile corpuri, prin masturbare timpurie, sau pe ale prietenilor, prin jocuri de rol.

„Copiii învață despre mediul în care trăiesc prin experiment, iar sexualitatea nu diferă cu nimic de alte domenii în acest sens. În urma unei cercetări extensive observaționale au fost identificate comportamente sexuale comune la copii, asigurând astfel că acest tip de comportament este considerat normal”, subliniază OMS.

De fapt, insistă OMS, sexualitatea la copii este mult mai pronunțată decât la adulții obișnuiți. Acesta poate fi considerat un aspect al dezvoltării senzualității, care reprezintă o parte a dezvoltării psihologice, sociale și biologice.

În general, grupurile de vârstă sunt 0-4, 4-6, 6-9, 9-12, 12-15, și 15 și peste, au fost selectate în conformitate cu grupurile de vârstă ale OMS, deoarece acestea reflectă etapele de dezvoltare.

De exemplu, pentru categoria de vârstă 0-4 ani, copiii trebuie să fie educați să-și formeze respectul pentru egalitatea de gen. Deja, copilul află despre bucuria de a-și atinge propriul corp, prin masturbare, și este sprijinit să-și exprime propriile necesități, dorințe și limite.

Copiii cu vârsta de 4-6 ani sunt învățați despre sentimentele sexuale (apropiere, plăcere, excitare), care ar trebui să fie pozitive și să nu includă constrângerea sau ofensa. De asemenea, copiii pot afla acum despre dragostea față de persoanele de același sex.

Copiii de 6-9 ani discută deja de actul sexual, despre „sexul acceptabil” (acord reciproc și voluntar).

Copiii de 9-12 ani ajung la prima experiență sexuală, sunt învățați despre orientarea sexuală și despre diferența dintre identitatea de gen și sexul biologic.

Începând cu 12 ani, elevii trebuie să afle la școală despre sarcină, chiar și în cazul persoanelor de același sex, despre contracepție și despre avort.

De la 15 ani, adolescenții trebuie să fie învățați să aibă o părere critică față de normele culturale/religioase ce țin de sarcină, calitatea de a fi părinte. Acum, elevii trebuie să fie ajutați să-și schimbe posibilele sentimente negative, dezgust și ură față de homosexualitate la acceptarea și aprecierea diferențelor sexuale. Tot acum, tinerele fete sunt învățate despre dreptul la avort.

În ceea ce privește mediul educational, OMS precizează că acesta ar trebui „să ofere posibilități de învățare copiilor pentru a obţine propriile experiențe într-un mediu sigur și stimulator”.

Raluca Oanță

About Raluca Oanță

Jurnalist cu peste 10 ani de experiență. A lucrat în presa scrisă și în televiziune. A absolvit Facultatea de Sociologie din cadrul Universității București; ulterior, a urmat un master de Antropologie și Dezvoltare Comunitară.

Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost


3 comentarii la „Recomandările OMS privind educația sexuală: Copiii trebuie să învețe despre masturbare de la 4 ani și despre orientarea sexuală și acceptarea homosexualității, de la 9 ani”

  1. Daca am ajuns sa ii invatam pe copii la 4 ani masturbarea , apoi trebuie definit in legislatie , conform domnului Presedinte ,( care ofera aceste ” pretioase orientari ‘ ale OMS PRIVIND) care are rolul in apararea Constituitie Romaniei ,fiindca pana una alta STATUL OCROTESTE FAMILIA SI COPILUL – CINE INVATA COPILUL PRIVIND ACESTE VECHI SI NOI APLICATII SEXUALE LA ADULT ACUM LA COPIL . Apoi sa decida dansul daca familia are acest rol , sau gradinita are acest rol , apoi sa decida dansul ce cadre specializate va avea in gradinita sau scoala primara pentru aceste NOI CURSURI DE TEHNOLOGIA MASTURBARII SI APLICATIILE EI IN INVATAMANTUL PRIMAR. DUPA CE I-AM ZAPACIT PE COPIL CU IZOLAREA SI CU MASCA ACUM URMEAZA ” MASTURBAREA ” . Da Doamne , romanului mintea dupa urma , fiindca la asemenea doctrinari , asemenea popor. Asteptam normtive si propunerii legislative in Parlament , privind ‘ TEHNICA SI ROLUL MASTURBARII LA COPII ” , lege sau Ordonanata de Urgenta ? . Traim pe ‘ CORABIA NEBUNILOR „, Pacat ca numai traieste Caragiale , ce opere clasice ar fii scris acum , cu tehnica masturbarii la copii. cu respect

  2. [* Shield Security plugin marked this comment as „Trash”. Reason: Failed Bot Test (caseta) *]
    Nu dorim educația sexuală în grădinițe și scoli

  3. Propaganda satanelor useriste evident că vizează pe cei mai tineri și mai maleabili. Mai ales în lipsa prezenței părintești în educație. ”Toleranța” este cea mai importantă.

Comentariile sunt închise.