Asociația Psihologilor din România (APR) a transmis, miercuri, un punct de vedere privind educația sexuală în școli, susținând că aceasta este benefică pentru sănătatea fizică și mentală a copiilor, în sprijinul acestei poziții fiind aduse argumente de tipul masturbarea și homosexualitatea sunt comportamente normale.
Punctul de vedere, adoptat de Consiliul APR pe data de 31 iulie 2021, a fost exprimat la solicitarea Coaliției pentru Egalitate de Gen (Centrul Parteneriat pentru Egalitate, Asociația PLURAL, Asociația FRONT, Asociația SEXUL vs, BARZA, Societatea de Analize Feministe AnA, Asociația pentru Libertate și Egalitate de Gen), se precizează în comunicat.
„În acord cu ghidurile internaționale, Asociația Psihologilor din România înțelege educația sexuală ca fiind un proces de predare și învățare incremental, bazat pe dovezi științifice, adaptat la vârsta și la nivelul de dezvoltare cognitivă și afectivă a copiilor. Acest tip de educație are la bază respectarea drepturilor fundamentale ale omului, întrucât promovează accesul copiilor și adolescenților la informații relevante legate de sănătate, siguranță, protecție și nediscriminare”, a transmis APR.
Totodată, se subliniază în comunicat, ca urmare a expunerii în spațiul public a unor afirmații eronate, lipsite de fundamente științifice, care pot conduce la confuzie și la înțelegerea greșită a unor concepte importante, Asociatia Psihologilor din România face următoarele precizări:
Homosexualitate
1) Consensul științific internațional, reflectat atât prin manualele de diagnoză, cât și prin pozițiile asociațiilor internaționale de psihologie, este că atracția sexuală față de persoane de același sex nu reprezintă o boală sau o tulburare mintală. O tulburare mintală, prin definiție (conform DSM-5 și ICD-11), constă într-o serie de modificări care produc în sine suferință ori afectarea funcționării în viața de zi cu zi (calitatea vieții, relațiile sociale și/sau performanța academică ori la locul de muncă), ceea ce nu se întâmplă în cazul persoanelor atrase de același sex, decât în măsura în care sunt hărțuite, umilite, sau discriminate.
Masturbare
2) Comportamentele de auto-stimulare (masturbarea) sunt obișnuite și apar natural în dezvoltarea copilului, încă de la vârste timpurii, din etapa de explorare. În sine, acestea nu sunt periculoase și nu conduc la dezvoltarea unor tulburări pe termen lung. Dimpotrivă, se pare că pedepsirea acestor comportamente, înjosirea/umilirea copilului și rușinea asociată cu pedeapsa pot conduce, mai degrabă, la probleme în dezvoltarea acestuia. Este recomandată o atitudine deschisă, normalizatoare din partea părintelui, completată de instrucțiuni comportamentale cu privire la momentele și situațiile în care aceste comportamente sunt adecvate (de ex., nu într-un cadru social).
Literatura de specialitate evidențiază o serie de beneficii importante ca urmare a implementării programelor de educație sexuală în școli, susține APR.
„Accesul copiilor la informații relevante privind sexualitatea umană, adaptate pentru specificul vârstei, promovează pe termen scurt, mediu și lung sănătatea fizică și mentală a copiilor și a adolescenților. Educația sexuală în școli constituie un factor de protecție împotriva bolilor cu transmitere sexuală, a sarcinilor nedorite, precum și împotriva formelor de abuz sexual și a violenței bazate pe gen.
Îi încurajăm pe psihologi, profesori, guvernanți, parlamentari și alți decidenți să urmeze recomandările ghidurilor internaționale de bune practici în materie de educație sexuală, fiind conștienți de concluziile derivate din cercetarea științifică, expuse mai sus”, se precizează în comunicatul APR.
Conducerea APR
Potrivit informațiilor disponibile pe site-ul Asociației, președintele APR este prof.univ. dr. Daniel David, de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, iar vicepreședinte este prof.univ.dr. Cătălin Nedelcea, de la Universitatea București.
Consiliul APR:
Alexa Petrica, psiholog, practică privată
Constantin Ticu, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași
Dafinoiu Ion, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași
Golu Florinda, Universitatea din București
Kulcsar Cristina Nicoleta, psiholog practică privată
Miclea Mircea , Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca
Minulescu Mihaela, SNSPA
Mitrofan Nicolae, Universitatea din București
Roșan Adrian, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca
Sava Florin Alin, Universitatea de Vest din Timișoara
Tănase Claudia, psiholog, practică privată
Vîrga Delia, Universitatea de Vest din Timișoara
Reamintim că un astfel de ghid internațional privind educația sexuală, despre care a relatat RostOnline, a fost elaborat de Organizația Mondială a Sănătății (OMS). Potrivit acestuia, copiii trebuie să învețe despre masturbare de la 4 ani și despre orientarea sexuală și acceptarea homosexualității, de la 9 ani.
- Premierul Marcel Ciolacu, în presa austriacă: Forțele extremiste trebuie izolate - 23 noiembrie 2024
- Iniţiatorul constituirii Bisericii Ortodoxe Române din Ucraina, Eugen Pătraş, interdicţie de a intra pe teritoriul ucrainean - 23 noiembrie 2024
- Europarlamentarul Claudiu Târziu, la Iași: Vă chem să mergeți la vot și să alegeți oameni care țin cu România! - 22 noiembrie 2024
Homosexualitatea nu este o boală, într-adevăr. Este o deviație sexuală. O perversiune. NICIDECUM nu un ”drept al omului”.