Autoritatea Navală Română interzice, începând cu data de 17 aprilie 2022, accesul navelor sub pavilion rusesc în porturile din România, anunță Ziua de Constanța.
Potrivit sursei citate, decizia reprezintă o aplicare în legislația națională a unor regulamente europene privind restricțiile impuse Rusiei.
„În aplicarea Regulamentului (UE) 2022/576 al Consiliului, din 8 aprilie 2022, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 833/2014 privind măsuri restrictive având în vedere acțiunile Rusiei de destabilizare a situației în Ucraina, începând cu data de 17 aprilie 2022, ora 00:00, se interzice accesul în porturile romănești al oricărei nave înmatriculate sub pavilionul Rusiei, inclusiv al navelor care și-au schimbat pavilionul rus în pavilionul oricărui alt stat sau care și-au schimbat înmatricularea în Rusia în înmatricularea în oricare alt stat, după 24 februarie 2022.
(1) Se interzice accesul după 16 aprilie 2022 în porturile situate pe teritoriul Uniunii al oricărei nave înmatriculate sub pavilionul Rusiei.
(2) Alineatul (1) se aplică navelor care și-au schimbat pavilionul rus în pavilionul oricărui alt stat sau care și-au schimbat înmatricularea în Rusia în înmatricularea în oricare alt stat după 24 februarie 2022.
(3) În sensul prezentului articol, «navă» înseamnă:
(a) o navă care intră în domeniul de aplicare al convențiilor internaționale relevante;
(b) un iaht cu lungimea de 15 metri sau mai mare care nu transportă mărfuri și care nu transportă mai mult de 12 pasageri;
(c) o ambarcațiune de agrement sau un motovehicul nautic, astfel cum sunt definite în Directiva 2013/53/UE a Parlamentului European și a Consiliului.
(4) Alineatul (1) nu se aplică în cazul unei nave care are nevoie de asistență și care caută un loc de refugiu sau care are nevoie de o escală de urgență într-un port din motive de siguranță maritimă sau din motive de salvare a unor vieți omenești pe mare.
(5) Prin derogare de la alineatul (1), autoritățile competente pot autoriza o navă să aibă acces întrun port, în condițiile pe care le consideră adecvate, după ce au stabilit că accesul este necesar pentru:
(a) achiziționarea, importul sau transportul în Uniune de gaze naturale și petrol, inclusiv produse obținute prin rafinarea petrolului, titan, aluminiu, cupru, nichel, paladiu și minereu de fier, precum și anumite produse chimice și produse din fier astfel cum sunt menționate în anexa XXIV;
(b) achiziționarea, importul sau transportul de produse farmaceutice, medicale, agricole și alimentare, inclusiv grâu și fertilizatori al căror import, achiziționare și transport sunt permise în temeiul prezentului regulament;
(c) scopuri umanitare;
(d) transportul combustibilului nuclear și al altor produse strict necesare funcționării capacităților nucleare civile;
(e) achiziționarea, importul sau transportul în Uniune de cărbune și alți combustibili fosili solizi, astfel cum sunt enumerați în anexa XXII, până la 10 august 2022″, potrivit documentului emis de Autoritatea Navală Română (ANR).”
- Europarlamentarul Claudiu Târziu, în PE: Am fost ținuți într-o prea lungă și umilitoare așteptare la ușa Schengen. Economia și demnitatea românească au avut mult de suferit/ VIDEO - 26 noiembrie 2024
- Poziția Academiei Române în contextul alegerilor prezidențiale și parlamentare - 26 noiembrie 2024
- CNA solicită Comisiei Europene să investigheze campania lui Călin Georgescu pe TikTok. Jucan: Există suspiciuni de manipulare a opiniei publice - 26 noiembrie 2024
O să ni se întoarcă rusofobia și fascismul ăsta însutit…:
Dar noi o să ne plângem că, vezi Doamne, suntem nedreptățiți de ruși….
Oricum, va fi tare greu, dar va fi vina noastră.