Până în anul 2023, fiecare obiect vestimentar vândut în Franța va trebui să fie însoțit de o etichetă care să precizeze impactul pe care îl are acesta asupra mediului, așteptându-se ca o regulă asemănătoare să fie adoptată și în restul Uniunii Europene până în 2026, anunță RFI.
În prezent, Agenția Franceză pentru Tranziție Ecologică (Ademe) testează unsprezece propuneri privind modalitățile de colectare și comparare a datelor și cum ar putea arată această etichetă pentru consumatorii care folosesc în realitate 500 de obiecte vestimentare.
Reprezentanții agenției încearcă să afle informații în legătură cu originea materiilor prime din articolele de îmbrăcăminte, ce vopsele au fost folosite, cum au fost transportate produsele, și dacă fabricile au utilizat energie solară sau cărbuni.
„Mesajul legii este clar – va deveni obligatorie, așa că firmele trebuie să se pregătească, produsele lor să poată fi urmărite, să organizeze colectarea automată a datelor”, a declarat Erwan Autret, unul dintre coordonatorii din cadrul Ademe, pentru agenția de știri franceză AFP.
Datele statistice sunt greu de verificat, dar ONU spune că industria modei este responsabilă pentru 10% din emisiile globale de carbon, dar și de o mare parte a consumului de apă și a deșeurilor.
- Premierul Marcel Ciolacu, în presa austriacă: Forțele extremiste trebuie izolate - 23 noiembrie 2024
- Iniţiatorul constituirii Bisericii Ortodoxe Române din Ucraina, Eugen Pătraş, interdicţie de a intra pe teritoriul ucrainean - 23 noiembrie 2024
- Europarlamentarul Claudiu Târziu, la Iași: Vă chem să mergeți la vot și să alegeți oameni care țin cu România! - 22 noiembrie 2024