Alianța Părinților critică în termeni duri propunerile anunțate de ministrul Sorin Cîmpeanu privind noile legi ale Educației, atrăgând atenția că acestea reprezintă un adevărat pericol pentru învățământul românesc, potrivit unui comunicat de presă primit pe adresa redacției.
Toată activitatea domnului Cîmpeanu reprezintă punerea în operă a unei agende care are drept obiectiv distrugerea a ceea ce a mai rămas din învăţământul românesc, subliniază Alianța Părinților.
Redăm integral comunicatul de presă:
„La data de 18 iulie 2022, Ministerul Educaţiei a emis, sub semnătura ministrului Sorin Mihai Cîmpeanu, un document numit Declaraţie de presă. De ce schimbăm legea educaţiei.
Documentul conţine 10 argumente care încep cu „Schimbăm pentru că…” și este conceput după aceeași reţetă ca și clipurile care ne lămureau că vaccinul conţine „o cafea cu prietenii, mări, plaje, veselie”. Avem parte și de apeluri la conștiinţă – echivalente ale îndemnului “vaccinează-te ca s-o protejezi pe bunica!” Jenant!
Într-o recentă apariţie la un post TV, dl ministru Cîmpeanu afirma că primește zilnic ameninţări cu moartea și că, în ciuda acestora, este de neclintit din decizia de a merge până la capăt cu proiectul România Educată, proiect care dacă ar fi implementat, l-ar transforma – fără îndoială – în groparul învăţământului românesc.
Cu precizarea expresă că suntem împotriva oricărei forme de violenţă, ne exprimăm surprinderea cu privire la faptul că pentru dl ministru acele mesaje nu constituie, totuși, un indicator al nivelului la care a reușit să aducă domnia sa revolta potenţialilor “beneficiari” ai așa-zisei reforme. Dl Cîmpeanu afirmă că măsurile pe care le preconizează reprezintă “rodul consultărilor de peste cinci ani cu peste 10.000 de persoane care s-au pronunţat, îndreptăţite să se pronunţe,”.
Printre cei pe care vremelnicul ocupant al fotoliului de la Ministerul Educaţiei îi consideră “îndreptăţiţi să se pronunţe” nu se numără specialiștii în pedagogie care au criticat proiectul, nici Președintele Academiei Române, nici rectorul Universităţii București, nici părinţii care i-au trimis numeroase mesaje, nici profesorii, nici ONGurile care i-au trimis analize ale proiectului România Educată, însoţite de argumente solide și de propuneri.
Nu este “îndreptăţit să se pronunţe” nici prof Florian Colceag, care în anul 2020 a pus la dispoziţia Ministerului Educaţiei documentul Propunere pentru o nouă Lege a Educației Naționale. Deși este expert educațional internațional, consultant în mai multe domenii de cercetare, consultant în politici educaționale și dezvoltare de curricule în diferite sisteme educaționale, precum și expert în evaluări în educația mondială, profesorul Colceag nu se ridică la înălţimea exigenţelor d-lui Cîmpeanu.
In schimb, sunt îndreptăţite să se pronunţe orice ONG-uri care au acaparat conceptul de „societate civilă” și vorbesc în numele tuturor. Condiţia pentru “a fi îndreptăţit” este faptul de a aplauda deciziile dictatoriale ale ministrului Cîmpeanu, precedate de simulacre de consultări publice. Faptul că acele decizii sunt dictatoriale este demonstrat de obstinaţia cu care dl Cîmpeanu promovează proiecte faţă de care societatea s-a pronunţat – RESPINGANDU-LE! A se vedea, spre exemplu, disciplina Educaţie pentru viaţă, al cărei modul nr 10 este “egalitatea de gen”, baza ideologiei de gen împotriva căreia părinţii s-au pronunţat în repetate rânduri și pe care dl Cîmpeanu dorește s-o introducă în noile planuri de învăţământ.
Nu credem că ministrul Cîmpeanu nu știe ce face. Nu credem că întâmplător acţiunile sale promovează idei susținute de unele ONG-uri cu proiecte în educație, adică “o minoritate de actori cu interese personale”, după cum remarcă domnul profesor Marian Preda, rectorul Universităţii București.
Care sunt specialiștii pe care ministrul Cîmpeanu i-a consultat? Pentru a răspunde la această întrebare îl cităm tot pe domnul profesor Marian Preda:
„Nu cunosc, din discuțiile avute cu colegii mei, ca vreun specialist în educație din Universitatea din București sau din celelalte mari universități din țară, singurele cu tradiție în domeniu, să fi fost consultat, cu atât mai puțin implicat în formularea propunerilor de legi ale educației care doresc să reformeze sistemul. În discuția din Senatul nostru, directorul de departament de la Științele Educației a spus public că el i-a întrebat pe toți colegii de la departamentele de profil din țară și nimeni nu a fost consultat. Mai mult, avem în universitate colegi care sunt specialiști recunoscuți și în străinătate, care conduc grupuri de lucru de reformă la nivelul Comisiei Europene sau coordonează componenta de educație ori guvernanță academică în CIVIS, rețeaua noastră de universități europene, cu rezultate remarcabile pe care le apreciază toți partenerii noștri europeni. Niciunul nu a fost consultat”
Mai limpede de atât nu se poate!
Remarcăm faptul că dl Iulian Cristache (președintele FNAP, rebrănduit EDUPART- o anexă a Ministerului Educaţiei) a ajuns să accepte explicit deciziile dictatoriale ale ministrului Cîmpeanu ca pe un drept al domniei sale, inevitabile ca destinul și cărora degeaba ne-am opune:
„În contextul în care Ministerul Educației nu va ține cont de opinia majorității părinților, care au completat acest chestionar………………….. federația va susține ca implementarea noilor măsuri să se facă începând cu generația de elevi care va intra în clasa pregătitoare….etc”
Cu ce drept Ministerul Educației nu ar ţine seama de opiniile exprimate de 61.552 de părinţi, care sunt mai mulţi decât cele “10.000 de persoane îndreptăţite să se pronunţe”?
Subliniem, totuși, că cei 61.552 de părinţi s-au pronunţat numai asupra câtorva dintre prevederile catastrofale ale acestui proiect de lege. Nu ne vom referi la detaliile proiectului.
Domnul ministru a primit (și va mai primi) analize detaliate, dar îi amintim d-lui ministru că Ministerul Educaţiei este o instituţie publică, nu moșia domniei sale, unde poate să ia decizii după cum primește ordine și în funcţie de interesele pe care le servește. Toată activitatea domnului Cîmpeanu reprezintă punerea în operă a unei agende care are drept obiectiv distrugerea a ceea ce a mai rămas din învăţământul românesc. Mesajul nostru pentru toţi cetăţenii care înţeleg gravitatea situaţiei, pericolul pentru învăţământul românesc și, implicit, pentru viitorul copiilor lor, este acesta: OPRITI-L PE GROPAR!”
- Zilele Culturii și Spiritualității la Mănăstirea „Sfânta Ana” Rohia. Părintele Nicolae Steinhardt, comemorat la 102 ani de la naștere - 29 iulie 2024
- „Carnea cultivată” în laborator, tot mai aproape de autorizare pentru comercializare în UE - 28 iulie 2024
- Părintele mărturisitor Constantin Voicescu, pomenit, duminică, la Mănăstirea Cernica - 27 iulie 2024
Acest rebut uman Cimpeanau trebuie bagat in puscarie.
Tovarășul Cimpeanu – că „domnul” nu-i pot spune – are o specializare foarte pământească, anume „îmbunătățiri funciare”. Apoi: actuala formă a Legii Educației nu mai seamănă deloc cu Legea nr. 1 din 2011, apărută în ministeriatul d-lui Daniel Funeriu… Nu mai seamănă pentru că aproape toți/toate abramburicii/abramburicele trecuți/trecute prin Minister și-au bagat tot felul de răstălmăciri/adăugiri/eliminări de articole. Cred că revederea primei redactări a Legii Educației – votată de Parlamentul României în sesiunea 2010-2011 – ar (re)pune școala pe drumul firesc!… E o propunere!… P. S. Legea Educației este o lege organică; o eventuală modificare ar trebui să apară după minim 15 ani de la promulgare!… Restul este tăcere…
Trebuie oprit imediat acest proiect de lege,iar dl ministru sa si dea demisia