Renașterea unui brand. Un antropolog deschide un Lacto-bar în Timișoara, cu patiserie românească și lactate în ambalaje din sticlă

Antropologul Caius Merșa și-a propus să deschidă un Lacto-bar în Timișoara, aducând astfel în actualitate un brand din trecut.

Vă mai amintiți de Lacto-bar? Era un brand apărut prin anii ‘70, mai întâi în București, apoi în marile orașe. După cum îi spune și numele, principalele produse erau cele pe bază de lactate: lapte, lapte bătut, iaurt sau chefir. Era, de fapt, un alt tip de fast-food, care, la Timișoara, se găsea în centru, în locul în care se află astăzi restaurantul McDonald’s, notează Ziua de Vest.

Lacto-bar-ul era un fel de autoservire, care avea și preparate pentru mic dejun sau prânz ușor: ouă ochiuri, omletă, mămăligă cu brânză și smântână ori orez sau gris cu lapte. Nu lipseau nici produsele de patiserie, totul fiind servit la niște mese înalte, fără scaune.

Caius Merșa a înregistrat brandul la OSIM și vrea să îl readucă în prim-plan: va deschide un Lacto-bar în Timișoara.

„Lacto-bar-ul nu este un brand românesc. E un brand care ne-a plăcut nouă foarte mult, dar a apărut cu mult timp înainte să ne apucăm noi să facem Lacto-bar prin București, Timișoara și alte orașe mari. Am văzut în Australia, am văzut în Anglia, la început de secol XX, sunt acele Milk Bar-uri. Le-am preluat și noi, iar în memoria colectivă a românului este un brand autohton. Pentru mine înseamnă de fapt patiseria românească. Au fost gusturile noastre de atunci și trebuie să le regăsim. Asta caut acum”, spune Caius Merșa.

Lacto-bar-urile au dispărut în anii ‘90. Între timp, s-au mai deschis afaceri asemănătoare în Oradea și Cluj.

„Ceea ce aș vrea eu să fac din Lacto-bar este acea patiserie românească, dar țin foarte mult să servim lactatele la sticlă. Și dacă laptele este vărsat, îl aduc în carton, în pungă, dar aș vrea să-l pun și să-l vând în sticlă. La fel, iaurtul, sana și lapte bătut să fie în borcan de sticlă. Sunt niște embleme ale gustului care mi-au rămas în cap și care sigur vor veni înapoi”, a mai spus Caius Merşa.

Caius Merşa este absolvent al Facultăţii de Arte din Timişoara, iar în prezent face și cercetare culinară la un centru de antropologie din cadrul Universităţii de Vest.

Raluca Oanță

About Raluca Oanță

Jurnalist cu peste 10 ani de experiență. A lucrat în presa scrisă și în televiziune. A absolvit Facultatea de Sociologie din cadrul Universității București; ulterior, a urmat un master de Antropologie și Dezvoltare Comunitară.

Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost