Acad. Ioan Aurel Pop: Dacă facem din școală distracție, atunci ne asigurăm BARBARIZAREA

Trebuie reinstaurată încrederea în carte, în școală, în educație, iar școala serioasă nu înseamnă dobândirea deprinderilor practice pentru viață, acestea se asigură altfel, ci o cultură generală serioasă, spune președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop.

Într-un interviu acordat pentru Ziarul Lumina, acad. Ioan Aurel Pop avertizează că școala nu mai face educație temeinică, ci face, în schimb, una superficială, formală, la nivelul minimei re­zistențe.

„Școala este muncă și nu joc, evident muncă adecvată vârstelor copiilor. Dacă facem din școală distracție, dacă transferăm ­memoria din capul elevilor în ­computere, laptopuri, tablete, dacă îi învățăm pe copii numai „sfaturi practice” (igienă, sex, nutriție, circulație publică, pro­tecția mediului, antreprenoriat, digitalizare etc.), în loc de limba și literatura română și universală, religie, matematică, fizică, biologie, chimie, istorie, geografie, muzică, desen, educație fizică, atunci ne asigurăm decăderea, afundarea în neant, barbarizarea”, explică acad. Ioan Aurel Pop.

Potrivit acestuia, nu este totul pierdut, iar istoria ne confirmă că societății românești i-a mers bine și foarte bine atunci când meritul a început să fie criteriul fundamental de promovare, inclusiv în politică.

„Eu cred că ne putem reveni și să impunem în societate ceea ce se cuvine, adică echilibrul sau cumpătarea vieții trăite întru bine și adevăr, sub semnul credinței. Este de ajuns să ne uităm în trecut și să vedem cum am ajuns până aici, într-o lume frământată în care multe nea­muri s-au stins, s-au topit în altele, au dispărut. Românii, totuși, există încă și asta nu datorită nouă, epigonilor, ci părinților, moșilor și stră­moșilor noștri. (…)

Nici nu am fost intole­ranți și nici cei mai rasiști, cum insinuează unii interesați să semene vânt. Noi am trăit cu „veșnicia” de la sat, cu pacea și liniștea munților, văilor și câmpiilor, cu biserici și case de lemn, cu turme mutătoare în locuri de vărat și de iernat, cu buciume sunătoare „sara pe deal”. Ne-am făcut viața după ritmurile și rânduielile noastre și am luat Occidentul ca model la momentul potrivit, numai că Occidentul era cam ostenit. Azi, când îi vedem bine „osteneala”, nu ar mai trebui să ne ploconim inclusiv în fața erorilor lui, ci să păstrăm ceea ce este bine de la acea mare civili­zație și să ne prețuim binele nostru. Dacă eram doar proști și înapoiați, nu ajungeam ca popor până în secolul al XXI-lea, ci ne risipeam în neant, ne topeam în alte neamuri.

Faptul că am rămas este un semn că putem birui răul. Dacă vom reveni la virtuțile și la valorile verificate prin credință, atunci vom putea semăna în sufletele tinerilor încredere și speranță în viitorul Țării Ro­mânești și al lumii”, spune președintele Academiei Române.

Interviul integral este disponibil aici.

Raluca Oanță

About Raluca Oanță

Jurnalist cu peste 10 ani de experiență. A lucrat în presa scrisă și în televiziune. A absolvit Facultatea de Sociologie din cadrul Universității București; ulterior, a urmat un master de Antropologie și Dezvoltare Comunitară.

Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost


Un comentariu la „Acad. Ioan Aurel Pop: Dacă facem din școală distracție, atunci ne asigurăm BARBARIZAREA”

  1. Am mai vazut ceva despre acest subiect pe ecomunicate.ro in care ministrul educatiei spunea despre anul scolar si despre distractia din scoli.

Comentariile sunt închise.