Un an școlar întrerupt prea des de vacanțe nu este deloc benefic pentru copii, dimpotrivă, există riscul să-i debusoleze pe elevi și să-i scoată din ritm, avertizează prof. Alina Ane-Maria Pripon, într-o analiză excepțională, semnată pentru Doxologia.
Redăm integral editorialul semnat de prof. Alina Ane-Maria Pripon:
„Abia a început anul școlar și copiii au intrat deja în vacanță. Nici bine nu s-au adaptat la cerințele profesorilor și învățătorilor lor, că au fost nevoiți să ia o pauză.
Mulți au spus că anul nostru școlar este printre cele mai scurte din lume. Ceea ce nu a prevăzut nimeni este faptul că un an școlar întrerupt prea des de vacanțe nu va fi deloc benefic, ba dimpotrivă. Cel mai probabil îi va debusola pe copii și îi va scoate din ritm. Din punctul meu de vedere, cred că este greu pentru cei mici să se adapteze la această fragmentare a anului școlar, care este acum împărțit în module de cinci sau șase săptămâni de școală, urmate apoi de o vacanță.
Suntem tentați să spunem că nu este prea mare perioada de relaxare, dar pentru un copil este suficientă o mică întrerupere pentru a uita majoritatea cunoștințelor dobândite. Întrucât structura anului școlar a fost schimbată total, mulți elevi au privit școala anul trecut ca fiind ceva foarte relaxant, ba chiar au și fost unii care au afirmat că a fost „o continuă vacanță cu ceva carte”. Nu doar elevii au avut de suferit, ci și profesorii și învățătorii, pentru că au fost date peste cap perioadele de predare – învățare – evaluare, precum și modalitățile de notare, altfel spus a fost o schimbare totală și poate nu cea mai bună pentru cei direct implicați.
Împărțirea anului școlar în trimestre sau semestre era mult mai eficientă, pentru că atunci știam cu toții că erau câteva luni de carte în care profesorii aveau timp să predea și să vadă cum se fixează cunoștințele acumulate de copii, iar copiii aveau suficient de mult timp să se adapteze, să învețe și să se bucure de viața de elev.
Acum, totul pare făcut în grabă și sistemul pare ca o mașinărie gata să se strice în orice moment. Profesorii, din cauza programei școlare foarte încărcate, nu au timp să aștepte ca fiecare copil să-și fixeze noțiunile temeinic, iar elevii copleșiți de atâtea teme și lecții ajung să nu mai dea randamentul dorit. Prea multă informație, care să nu fie apoi suficient repetată și evaluată este pierdere de vreme. „Repetiția este mama învățăturii”, și este nevoie să fie făcută fără grabă.
Să sperăm că atât copiii, cât și profesorii, se vor adapta acestor schimbări și vor găsi soluțiile potrivite pentru a-și atinge obiectivele de învățare, pentru că un an școlar bine echilibrat aduce rezultatele scontate.”
- Iniţiatorul constituirii Bisericii Ortodoxe Române din Ucraina, Eugen Pătraş, interdicţie de a intra pe teritoriul ucrainean - 23 noiembrie 2024
- Europarlamentarul Claudiu Târziu, la Iași: Vă chem să mergeți la vot și să alegeți oameni care țin cu România! - 22 noiembrie 2024
- Ministerul de Externe, după decizia de arestare a lui Netanyahu: Nu se poate pune semnul egal între Israel şi organizaţii teroriste precum Hamas şi Hezbollah - 22 noiembrie 2024
Corect , ACTUL IN SINE este unul singur ” privind intreruperea ciclului procesual de invatamant ” de la o varsta frageda ” cu trei scopuri :
1. pentru nici o pregatire cosecventa educationala al copilului ( gimnazial primar / secundar ) pentru viitor adolescent .( partea liceala )
2.pentru o totala ” negare ” a orice insemma ” restrictie educationala prin program invatamant ” pe partea liceala .
3.pentru o totala negare a orice ” insemana eductie , pregatire , informare , analiza invatamant universitar si formarea ” ROBOTILOR UMANI ( sclavi economici ) ai noii ORDINI MONDIALE , in folosul ” GURULUI EDUCATIONAL , ECONOMIC SI POLITIC national si mondial ( unul subordonat de celalalat ) ” Este fosta ” schema eductionala comunista ” atunci pe vremea aceea cu doctrinarea ” soimii ai patriei , pionerii , utecistii , etc ” prin” REGULA ” acum INTOARSA LA POLUL OPUS prin asa zisa ” lasare libera a spiritului copilului , adolescentului , tanaralui ” de an nu respecta ” nici o regula, DE AFI UN SIMPLU ” SCLAV ECONOMIC pe tarlaua profitului economic de moment ” ” FIINDCA NICI STATUL NU RESPECTA NICI O REGULA DECAT A ” PROFITULUI ” IN INTERES DE GRUP ORGANIZAT IN FUNCTIE DE NOUA DOCTRINA MONDIALA A VIITOAREI FORTA DE MUNCA , Adica ” NOII ALESII DEMOCRATIC , EI SCLAVII MODERNI DEMOCRATIC ” Aici se poate discuta si prezenta o serii de studii aprofundate si de vechii teorii aplicate ” privind educarea copilului in spiritul doctinar al ” conducatorului ” Experimentat si dezvolatat la nazistii , cu tinerii ” nazistii ” , la comunistii ( cu tinerii comunisti ) , la democratia capitalista cu ” tinerii ecologisti , tinerii luptatorii democratici ,tinerii ” cercetasii ” etc, etc , forma de manipulare prin non-eductie este aceeasi numele si ” ORIENTAREA DIFERA ” de la caz la caz de asa zis lider ” democratic ” sau lider ” comunist ” sau mai nou ” religios „