PAȘAPORT DE MEDIU pentru vehicule și limite de emisii pentru sistemul de frânare. Parlamentul European a aprobat norme drastice pentru reducerea emisiilor din transportul rutier

Parlamentul European (PE) a adoptat, miercuri, regulamentul Euro 7 pentru reducerea emisiilor provenite în transportul rutier, de la autoturisme, autobuze, camioane și remorci.

Noul regulament a fost adoptat cu 297 de voturi pentru, 190 de voturi împotrivă și 37 de abțineri.

Potrivit unui comunicat transmis de PE, pentru fiecare vehicul va exista un pașaport de mediu, care va conține informații despre „performanța sa de mediu” în momentul înregistrării. Pașaportul va cuprinde informații precum limite de emisii de poluanți, emisii de Co2, consum de combustibil, etc.

De asemenea, tot ca element de noutate, standardele UE vor include limite de emisii pentru particule rezultate din sistemul de frânare (PM10) pentru autoturisme și camionete și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul automobilelor electrice și hibride.

Pentru autoturisme vor fi menținute actualele condiții de testare Euro 6 și actualele limite ale emisiilor de gaze de eșapament. Pentru autobuze și camioane, se vor aplica limite mai stricte pentru emisiile de gaze de eșapament măsurate în laboratoare și în condiții reale de conducere, menținându-se în același timp condițiile actuale de testare Euro 6.

Raluca Oanță

About Raluca Oanță

Jurnalist cu peste 10 ani de experiență. A lucrat în presa scrisă și în televiziune. A absolvit Facultatea de Sociologie din cadrul Universității București; ulterior, a urmat un master de Antropologie și Dezvoltare Comunitară.

Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost


Un comentariu la „PAȘAPORT DE MEDIU pentru vehicule și limite de emisii pentru sistemul de frânare. Parlamentul European a aprobat norme drastice pentru reducerea emisiilor din transportul rutier”

  1. Dupa parerea mea este vorba despre impunerea treptata a vehiculelor electrice . Pentru ca apoi sa fie vorba despre restrictionarea circulatiei , sub pretextul salvarii planetei. Iar în final, arestarea tuturor la domiciliu, cu permiterea deplasarii pe o raza de câtiva metri ce pot acoperi 15 minute ca distanta fata de locul de domiciliu.
    Pasaportul, ca act oficial, se elibereaza în scopul autorizarii deplasarii PE UN TERITORIU STRAIN. Ori, noi suntem în tara noastra, fie si aparent.
    De unde concluzia ca toata aceasta legislatie, facuta foarte probabil la comanda intereselor private financiar-bancare internationale – cele ce vor institui si creditele sociale de tip chinezesc, si moneda inexistenta ( virtuala, digitala ) – are ca scop transformarea lumii întregi într-un lagar gigantic ale carui garduri nu vor mai fi alcatuite din sârma ghimpata, ci din taxe , autorizari si pasapoarte de acest fel.

Comentariile sunt închise.