Ambalajele au intrat la apă! Produsele de larg consum sunt mai scumpe și mai mici (analiză ZF)

În ultima perioadă, marcată de inflație record și de declarații obsesive din partea guvernanților privind plafonarea prețurilor, se constată că produsele de larg consum ajung la raft mai scumpe și mai mici decât până acum.

Shrinkflation, fenomen prin care producătorii din industria bunurilor de larg consum micșorează ambalajele fără a reduce prețurile, a invadat și România, notează Ziarul Financiar, într-o analiză privind modul în care s-a schimbat practic oferta de produse în lanţurile hipermarketurilor şi supermarketurilor.

Spre exemplu, ciocolata cântăreşte acum 70, 80 sau 92 de grame, faţă de 100 de grame anterior. Pachetul de unt a intrat şi el la apă, până la 180 de grame, faţă de 200 de grame iniţial. În ceea ce priveşte balsamul de rufe, el există în variante precum 425 ml ori 1,625 de litri, în timp ce sticla de lapte poate cântări doar 800 ml. Iar acestea sunt câteva exemple de ambalaje „intrate la apă“, care se găsesc astăzi în reţelele de retail.

Acesta nu este un top sau un clasament exhaustiv, ci este un exerciţiu jurnalistic menit să evidenţieze un fenomen global, care are impact şi pe plan local, subliniază sursa citată.

Cristi Nechita-Rotta, director general al Rottaprint, companie specializată în producţia de etichete şi ambalaje flexibile, spune că tendinţa de a introduce ambalaje pentru cantităţi atipice se observă deja de 2-3 ani, iar doar în cazuri izolate gramajele vechi s-au eliminat total.

„Categoriile de produse unde am observat diversificarea gramajelor sunt laptele şi untul, chips-urile, sosurile ambalate individual sau detergenţii. În ceea ce priveste fondurile pe care a venit această tendinţă de diversificare a gramajelor, acestea sunt variate. Unul dintre ele poate fi puterea de cumpărare mai scăzută. Astfel, introducerea unui nou gramaj poate fi o metodă prin care nu se afectează valoarea finală a coşului de cumpărături (de exemplu, unt de 125 gr şi 175 de grame în loc de 200 gr)”, a declarat Cristi Nechita-Rotta.

 

 


Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost


Un comentariu la „Ambalajele au intrat la apă! Produsele de larg consum sunt mai scumpe și mai mici (analiză ZF)”

  1. Si la telefonia mobilă e la fel. O încărcare cu credit era valabilă altădată 30 sau 31 de zile, trebuia reînnoită în aceeași zi calendaristică a lunii următoare. Acum au tot scăzut valabilitatea creditului, până au ajuns la 28 zile valabilitatea unei reîncărcări.

Comentariile sunt închise.