Grecia impune reguli noi pentru turiștii cu mașini electrice. În ce condiții nu mai au voie pe feribot

Turiștii care ajung în Grecia cu mașinile electrice au de respectat reguli noi, căci autoritățile de la Atena se tem de incendii și au impus mai multe măsuri, care au intrat deja în vigoare.

Din motive de siguranță, feriboturile nu mai acceptă vehicule cu baterii complet încărcate sau cu rezervoarele pline. Specialiștii susțin că în cazul acestor mașini există riscuri mai mari de incediu, anunță ȘtirileProTV.

Potrivit regulilor impuse de autoritățile elene, la îmbarcarea pe feribot vehiculele electrice sau hibride, cu încărcare la priză, nu trebuie să aibă bateriile încărcate mai mult de 40% din capacitatea totală. La fel, cele cu combustibili alternativi, cum ar fi GPL sau gaz natural, nu trebuie să aibă rezervoarele umplute peste 50%.

Mai mult, pasagerii sunt obligați să informeze echipajul în cazul în care primesc vreun mesaj de alertă legat de vehiculul lor. Anual, zeci de mii de turiști români ajung în vacanță în Grecia cu mașina personală.

„Recomandarea mea este să fie atenți, să se uite în bordul mașinii și să își calculeze cu mare atenție aceste capacități. Tu urci mașina pe feribot și trebuie să o lași acolo, dar o persoană din echipaj va trebui să se uite pe bordul fiecărei mașini, să vadă dacă într-adevăr nu depăsest 40%. Problema este că dacă ai încărcat mașina și ai 80%, ce faci? Trebuie să dai ture pentru că un sistem de descărcare nu am auzit că există”, spune Dan Anghelescu, expert turism.

La rândul lor, companiile de transport maritim și feriboturile din Uniunea Europeană au propriile reguli, dar pot include cerințe suplimentare. Pe site-ul unei firme grecești care operează rute între Pireu, principalul port maritim al Atenei, și Creta, precum și între Italia și Grecia, apar mesaje de alertă despre noile reglementări, menite să crească nivelul de siguranță al turiștilor.

„Temerea este una foarte simplă bateriile mașinilor electrice în cazul în care iau foc ard inclusiv sub apă – arderea lor este una foarte virulentă, nu este ca la o mașină diesel care poate fi stinsă de pompieri, cel mult pompierii pot să intervină pentru controlul flăcării, nu pentru stingerea ei”, explică Andrei Dumitrescu, expert auto.


Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost