China și Rusia nu au fost afectate de cea mai mare pană informatică din lume

Serviciile cloud Microsoft din China sunt operate de un partener local, 21Vianet, datorită reglementărilor din China care impun ca serviciile cloud străine să fie operate de companii chinezești.

Acest lucru înseamnă că configurația Microsoft cloud din China este separată de infrastructura globală a Microsoft. Drept urmare, configurațiile și operațiunile serviciilor Microsoft în China sunt distincte și izolate de problemele care afectează alte regiuni.

Această separare a permis serviciilor Microsoft din China să rămână neafectate de întreruperea care a afectat alte regiuni la nivel global.

Pe lângă asta, în februarie 2020, guvernul chinez anunța că va înlocui software-ul de pe toate PC-urile care rulează Windows până la sfârșitul anului 2022. Pe lângă software, guvernul Chinei anunța și înlocuirea hardware-ului occidental cu produse chinezești, în principal Lenovo. Pentru sistemul de operare, s-a optat pentru o distribuție Linux autohtonă, Kylin Linux.

În Rusia, Ministerul rus al Comunicațiilor Digitale a declarat vineri că companiile aeriene și băncile din țară nu par să fi fost afectate de pana informatică globală a Microsoft.

Autoritatea federală de aviație din Rusia, Rosaviatsia, a confirmat că nicio companie aeriană internă nu a fost afectată.

Rusia lucrează pentru a înlocui importurile de bunuri străine în sectoare-cheie ale economiei încă din 2014, când relațiile sale cu Occidentul au început să se deterioreze din cauza anexării Crimeei și a sprijinului acordat separatiștilor din estul Ucrainei.


Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost