Partidele aflate la putere în România au capturat statul și folosesc instituțiile publice pentru a submina și a opri adversarii politici, a transmis, printr-un comunicat de presă, Alianța pentru Unirea Românilor (AUR).
Potrivit AUR, un exemplu în acest sens este „modul în care Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a interpretat legea în mod tendențios și abuziv, blocând și reținând sume din fondurile utilizate în campania electorală a AUR.”
Redăm integral comunicatul de presă:
„Într-o democrație autentică, statul ar trebui să fie neutru și să funcționeze în slujba cetățenilor, nu ca un instrument de represiune folosit împotriva oponenților politici. Din păcate, în România de astăzi, asistăm la un fenomen periculos: capturarea statului de către partidele aflate la putere, în special PSD și PNL, care folosesc instituțiile publice pentru a submina și a opri adversarii politici, precum Alianța pentru Unirea Românilor (AUR).
Un exemplu recent și flagrant al acestui abuz este modul în care Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a interpretat legea în mod tendențios și abuziv, blocând și reținând sume din fondurile utilizate în campania electorală a AUR. Această reținere abuzivă are un scop clar: să limiteze resursele și capacitatea noastră de a ne desfășura activitatea politică. Practic, asistăm la cea mai clară dovadă de rea credință față de AUR și la un atac direct asupra funcționării democratice a partidului nostru.
Vom contesta acest abuz în instanță și suntem încrezători că vom câștiga, dar problema majoră nu este doar câștigarea cauzei. Timpul pierdut și resursele blocate reprezintă un prejudiciu semnificativ pentru activitatea noastră politică și pentru cetățenii care își pun speranțele într-o schimbare reală. Întârzierea și tergiversarea sunt armele cu care aceste instituții capturate de putere încearcă să ne împiedice.
Miza reală din spatele acestor acțiuni abuzive este controlul asupra bugetului de stat, acaparat de un grup infracțional organizat și grupat în partidele politice. PSD și PNL folosesc resursele publice nu pentru binele cetățenilor, ci pentru a-și finanța propria rețea de influență și a-și menține puterea.
Din păcate, abuzurile de acest gen nu se opresc doar la nivel politic. Oamenii de rând, românii de zi cu zi și antreprenorii sunt, de asemenea, victime ale acestor practici. Conturile lor sunt adesea blocate de stat fără o bază legală clară, iar ulterior, chiar și atunci când justiția le dă dreptate, sumele rămân indisponibile timp de luni, dacă nu chiar ani. Între timp, acești oameni își pierd afacerile, mijloacele de subzistență și speranța într-un stat de drept. Statul, în loc să fie un partener, devine un dușman al propriilor cetățeni.
Pe lângă acest blocaj economic impus arbitrar, asistăm la presiuni politice prin intermediul procurorilor controlați politic. Se deschid dosare penale împotriva liderilor AUR și a membrilor noștri pe motive fabricate, cu scopul clar de a ne intimida și de a ne reduce la tăcere. Mai mult, mass-media cumpărată din subvenții publice răspândește constant minciuni și dezinformări despre AUR, încercând să discrediteze eforturile noastre de a aduce o schimbare reală în România.
Nu în ultimul rând, administrațiile locale, aflate sub controlul PSD și PNL, fac tot posibilul să limiteze mișcările și activitățile membrilor AUR în județe. Ne confruntăm cu piedici administrative și obstacole birocratice care au un singur scop: să ne împiedice să ne organizăm și să transmitem mesajul nostru către oameni.
Toate aceste acțiuni dovedesc un adevăr crunt: avem de-a face cu un stat capturat, în care PNL și PSD folosesc toate pârghiile puterii pentru a-și consolida dominația și pentru a oprima orice voce care se ridică împotriva lor. Această situație este intolerabilă și reprezintă o amenințare majoră la adresa democrației și a libertăților fundamentale ale cetățenilor români.
AUR va continua să lupte împotriva acestor abuzuri, atât în instanță, cât și pe teren politic. Nu vom ceda în fața presiunilor și nu vom permite ca România să devină un stat de facto autoritar, controlat de o elită politică coruptă și incapabilă. Este momentul ca românii să se ridice și să spună „STOP” acestui abuz de putere.”
- Premierul Marcel Ciolacu, în presa austriacă: Forțele extremiste trebuie izolate - 23 noiembrie 2024
- Iniţiatorul constituirii Bisericii Ortodoxe Române din Ucraina, Eugen Pătraş, interdicţie de a intra pe teritoriul ucrainean - 23 noiembrie 2024
- Europarlamentarul Claudiu Târziu, la Iași: Vă chem să mergeți la vot și să alegeți oameni care țin cu România! - 22 noiembrie 2024
Plecand , de la acesta fraza din articol in cauza , adica :Miza reală din spatele acestor acțiuni abuzive este controlul asupra bugetului de stat, acaparat de un grup infracțional organizat și grupat în partidele politice. se poate cere o situatie exacta de la Institutia in cauza , privind finantari legale asa zise ” partide politice ” , candidati independenti , la ALEGERI LEGISLATIVE in cauza. Se observa intotdeauan aparitia ” afacerii alegerilor ‘ cu bani de la bugetul de stat , prin asa zisa ” finantare complementara a candidatilor de partid , independenti , etc, etc ” Apoi partidul in cauza adica AUR poate sa ceara o situatie reala de plati pe ultimii zece ani , catre cine , cum au fost cheltuiti legal si analiza infractionala ” de grup organizat privind plati ” cu destinar ales ” buget de stat ” , precizam nu de acum dintotdeauna dupa 90 , fiind ” afacerea lor ” dar macar pe ultimii 10 ani si tot este bine .Asta pentru a fi corecti si a respecta legea si verficarea respectarii ei , privind atributii politice in cauza. Dar ramane de vazut , dupa vorba romana ” Corb la corb nu isi scoate ochii ” , cu axioma ” doar la propaganda momentului electoral pentru pupor „
In completare la cele precizate , probam prin lista in cauza ” alesi prezidentiabili si candiaturi in cauza ” acolo se vede ” afacerea prezidentiabilor de n ani ” , adica :
Iată deciziile BEC:
Decizie privind respingerea înregistrării candidaturii doamnei TUFECCIU ELENA la alegerile pentru Președintele României din anul 2024;
Decizie privind respingerea înregistrării candidaturii domnului GHEORGHE GHELCEA, candidat independent la alegerile pentru Președintele României din anul 2024;
Decizie privind înregistrarea candidaturii și a semnului electoral ale domnului CRISTIAN DIACONESCU, candidat independent la alegerile pentru Președintele României din anul 2024;
Decizie privind înregistrarea candidaturii și a semnului electoral ale domnului CRISTIAN-VASILE TERHEȘ la alegerile pentru Președintele României din anul 2024;
Decizie privind respingerea înregistrării candidaturii independente a domnului POPA ION la alegerile pentru Președintele României din anul 2024;
Decizie privind respingerea înregistrării candidaturii doamnei CRISTINA TUFĂNOIU la alegerile pentru Președintele României din anul 2024;
Decizie privind înregistrarea candidaturii și a semnului electoral ale doamnei ANA BIRCHALL la alegerile pentru Președintele României din anul 2024;
Decizie privind înregistrarea candidaturii și a semnului electoral ale domnului ION-MARCEL CIOLACU la alegerile pentru Președintele României din anul 2024;
Decizie privind înregistrarea candidaturii și a semnului electoral ale domnului SILVIU PREDOIU la alegerile pentru Președintele României din anul 2024;
Decizie privind respingerea înregistrării candidaturii doamnei OANA CREȚU la alegerile pentru Președintele României din anul 2024;
Decizie privind înregistrarea candidaturii și a semnului electoral ale domnului LUDOVIC ORBAN la alegerile pentru Președintele României din anul 2024;
Decizie privind înregistrarea candidaturii și a semnului electoral ale domnului POPESCU SEBASTIAN-CONSTANTIN la alegerile pentru Președintele României din anul 2024;
Decizie privind înregistrarea candidaturii și a semnului electoral ale doamnei ALEXANDRA-BEATRICE BERTALAN-PĂCURARU la alegerile pentru Președintele României din anul 2024;
Decizie privind respingerea înregistrării candidaturii independente a domnului CIPRIAN-ROMEO MEGA la alegerile pentru Președintele României din anul 2024;
Decizie privind respingerea înregistrării candidaturii independente a domnului MÎNDRU PETRU la alegerile pentru Președintele României din anul 2024;
Decizie privind respingerea înregistrării candidaturii domnului RĂZVAN-NICOLAE CONSTANTINESCU la alegerile pentru Președintele României din anul 2024;
Decizie privind respingerea înregistrării dosarului de candidatură al doamnei DIANA IOVANOVICI-ȘOȘOACĂ la alegerile pentru Președintele României din anul 2024 având nr. 24CAN/BEC/P.R.2024/05.10.2024;
Decizie privind respingerea înregistrării candidaturii doamnei MARCU MARIA la alegerile pentru Președintele României din anul 2024.
Apoi sunt ” fara numar , fara numar ” doar pe liste motivate legal ( unii mai scosi de imagine ) dar sumele de finantare privind ” prezidentiabili in cauza de la bugetul de stat ” , nu le publica nimeni , dar poate acum la publica partidul in cauza AUR , privind ” mentiunea adevarata cu grup infractional organizat ”
Vom vedea cu ” corbii politici in cauza „