CNA solicită Comisiei Europene să investigheze campania lui Călin Georgescu pe TikTok. Jucan: Există suspiciuni de manipulare a opiniei publice

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a solicitat Comisiei Europene (CE) să investigheze campania lui Călin Georgescu pe TikTok, reclamând faptul că există suspiciuni de manipulare a opiniei publice.

Anunțul a fost făcut, marți, pe Facebook, de Valentin Alexandru Jucan, vicepreședintele CNA.

Potrivit acestuia, CNA a constatat „nerespectarea obligațiilor privind evaluarea riscurilor sistemice (Art. 34, DSA).”

„Acțiunile TikTok au avut un impact semnificativ asupra alegerilor prezidențiale din România 2024, primul tur, contribuind la:

  • crearea unui avantaj nedrept pentru un singur candidat;
  • manipularea opiniei publice prin conținut nemarcat;
  • exploatarea tinerilor utilizatori, care reprezintă o parte majoritară a publicului TikTok (8,9 milioane de utilizatori în România)”, precizează sursa citată.

CNA solicită CE următoarele:

  • Să inițieze o investigație oficială asupra conformității TikTok cu prevederile DSA, în special privind transparența algoritmilor și riscurile sistemice;
  • Să solicite TikTok să publice o evaluare detaliată a riscurilor democratice legate de activitatea sa în România;
  • Să impună măsuri corective și sancțiuni pentru încălcările identificate.
  • Să asigure publicarea unui raport privind transparența algoritmică, inclusiv în contextul conținutului electoral difuzat în timpul campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale din România 2024, primul tur.

 

 


Ne puteți urmări și pe Telegram: https://t.me/RevistaRost


2 comentarii la „CNA solicită Comisiei Europene să investigheze campania lui Călin Georgescu pe TikTok. Jucan: Există suspiciuni de manipulare a opiniei publice”

Spune-ți părerea

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.